diumenge, 29 de gener de 2017

La desgana dels estudiants.

Ja feia molt temps que en llegir un llibre per raons de feina no remarcava tantes pàgines. No l'he acabat i tinc marcades una setantena de pàgines de les 130 que duc llegides, que contenen frases, comentaris, reflexions i exemples molt interessants.

En el seu moment i com tinc per costum en faré una ressenya ( que com s'intueix, serà una sincera recomanació ) amb tot allò, que és molt, que m'ha cridat l'atenció.
El que ara, a mig llibre, m'ha empés a escriure és un fragment que per a mi rebla el clau en relació al rendiment dels estudiants sobretot de l'ESO ( encara que no únicament d'aquests ).

La situació no és exclusiva de l'EF, tot i que el meu comentari està basat en aquesta matèria. 
Feta l'avaluació del primer trimestre i a meitat del 2n, al meu i suposo que a molts centres hi ha un nombre elevat d'alumnes suspesos. I els centres i professors ( via RED, claustres i altres ) és plategen de forma responsable millorar els resultats.
El primer pas, no pot ser altre, és analitzar la situació, que de forma resumida és: No hi ha una excessiva exigència ( ni motriu, ni teòrica ), es pot afirmar que quasi cap alumne suspèn per manca de nivell. Cap alumne suspèn a pesar de no realitzar totes les tasques ( de l'aula o de fora de l'aula ), aquest fet en canvi si te a veure, només faltaria, amb la qualificació obtinguda. 
Per tant, i en conseqüència, els alumnes que suspenen ho fan per manca de participació a la pràctica o per la no presentació de les tasques de la matèria.

En aquesta situació serà comprensible que m'hagi atrapat el text que reprodueixo:

Que trist que molts dels nostres joves no tinguin objectius i no tinguin un per què. I que difícil ho tenim en aquesta situació millorar els resultats ( sense renunciar a uns mínims que com s'ha explicat ja son molt mínims ).

A MÉS D'UNA BREU REFLEXIÓ, AQUEST VOL SER UN CRIT D'AUXILI, DE COMPLICITAT A QUI EL VULGUI ESCOLTAR I S'HI SENTI IMPLICAT,  PER DOTAR ALS JOVES D'ALGUN PER QUÈ ( per modest que sigui ). ELLS SERAN ELS QUE HO AGRAIRAN.





dimarts, 3 de gener de 2017

Què esperes de l’EF ?



L’oportunitat d’aquesta entrada i la seva corresponent forma d’enquesta ve d’aquest article:  Amb quin esport escolar somien les famílies? Que com en moltes altres ocasions casualment m’ha caigut a les mans i que tot seguit enllaço.


La inspiració i el motiu més profund ve de més lluny, fa una mica més de dos anys escrivia: què se li pot exigir a l’EF ? On, si ho voleu veure, em preguntava retòricament i a vegades contestava jo mateix aquesta i altres preguntes relacionades.


Com deia al principi se’m ha acudit la forma de: no sols reflexionar, sinó preguntar i per tant poder quantificar respostes, interpretar-les i per tant extreure’n alguna conclusió.

L’enquesta que us presento tot seguit és anònima i oberta ( ja que tothom ha tingut o te experiència com a alumne d’EF, o en te o tindrà com a pare / mare d’alumne ). El sol fet de respondre ja suposa un cert interès per la temàtica, ara be amb quines expectatives ?



No és pretén fer un estudi científic, únicament en base a algunes opinions d’altres complementar/corroborar les que ja vaig expressar en el seu dia
Sols queda agrair les respostes i esperar a que siguin suficients com per poder analitzar-les, comentar-les i en un futur proper exposar els resultats en una nova entrada.