COAVALUACIÓ 2 ( professor + família )


Tots junts: alumnes, pares i professors.

Aquesta entrada era un compromís contret en parlar per primera vegada d’aquest tema. 

http://pepefalcanar.blogspot.com.es/2017/09/coavaluacio-un-experiment.html 

Ara, en ple procés d’avaluació del primer trimestre estic en condicions de fer una primera ( n’hi haurà d’altres ) valoració.

1r aspecte a valorar
Relació existent entre:  alumnes a avaluar, alumnes que presenten tasques i famílies que participen a la coavaluació.
Dels 81 alumnes a avaluar, 37 lliuren les tasques del trimestre (46 %), i d’aquests 24 famílies (65 %) participen a la coavaluació.
La conclusió d’aquest primer aspecte son uns modestos percentatges, especialment preocupant el 46% de presentació pel que comporta a l’avaluació.
En referència, però, al tema de la coavaluació s’ha de dir que pràcticament el 100 %  dels que hi participen lliuren la feina, fet que juntament amb altres aspectes ( més d’aula ) fa que tinguin èxit a l’avaluació.
La qual cosa em porta a afirmar que la premissa: a pares compromesos i participatius alumnes exitosos és molt certa. En aquesta ocasió al 100 %.

2n aspecte a valorar: 
Què han transmès les famílies amb les seves valoracions ? Hi ha coincidència amb la visió del professor o les famílies van per lliure ?
Un parell de dades serviran per respondre aquestes preguntes. En cap de les valoracions fetes hi ha total desacord entre família i professor. De les 24 coavaluacions rebudes a 12 hi ha lleugers desacords o visions diferents, que poden ser a la baixa o a l’alça.
La conclusió d’aquest segon apartat no pot ser més positiva: 50 % de coincidència total i al 50 % restant hi ha lleugeres diferències. 

Per tancar el tema de moment ( ja que continuarà ) un parell de missatges:

  1. Als que no han participat: a la vista de les dades i dels resultats emplaçar-los a fer-ho, al moodle del curs ho trobareu. 
  2. Als que han participat, a més d’animar-los a seguir, per millorar la proposta crec que seria bo fer partícips als seus fills de les valoracions que facin ( alguns ho han fet i aporta avantatges complementaris ).
SI BE QUANTITATIVAMENT EL RESULTAT DE L’EXPERIMENT ÉS MILLORABLE, QUALITATIVAMENT ÉS TREMENDAMENT EFICAÇ. PER TANT MENTRE SIGUI ÚTIL L’EXPERIÈNCIA CONTINUARÀ ...


Etiquetes de comentaris: ,