|
Tots junts: alumnes, pares i professors. |
Aquesta entrada era un compromís contret en parlar per
primera vegada d’aquest tema.
Ara, en ple procés d’avaluació del primer trimestre estic en
condicions de fer una primera ( n’hi haurà d’altres ) valoració.
1r aspecte a valorar:
Relació existent entre: alumnes a avaluar, alumnes que presenten tasques
i famílies que participen a la coavaluació.
Dels 81 alumnes a avaluar, 37 lliuren les tasques del
trimestre (46 %), i d’aquests 24 famílies (65 %) participen a la
coavaluació.
La conclusió d’aquest primer aspecte son uns modestos
percentatges, especialment preocupant el 46% de presentació pel que comporta a
l’avaluació.
En referència, però, al tema de la coavaluació s’ha de dir
que pràcticament el 100 % dels que hi
participen lliuren la feina, fet que juntament amb altres aspectes ( més d’aula
) fa que tinguin èxit a l’avaluació.
La qual cosa em porta a afirmar que la premissa: a pares
compromesos i participatius alumnes exitosos és molt certa. En aquesta ocasió
al 100 %.
2n aspecte a valorar:
Què han transmès les famílies amb les
seves valoracions ? Hi ha coincidència amb la visió del professor o les
famílies van per lliure ?
Un parell de dades serviran per respondre aquestes
preguntes. En cap de les valoracions fetes hi ha total desacord entre família i
professor. De les 24 coavaluacions rebudes a 12 hi ha lleugers desacords o
visions diferents, que poden ser a la baixa o a l’alça.
La conclusió d’aquest segon apartat no pot ser més positiva:
50 % de coincidència total i al 50 % restant hi ha lleugeres diferències.
Per tancar el tema de moment ( ja que continuarà ) un parell
de missatges:
- Als que no han participat: a la vista de les
dades i dels resultats emplaçar-los a fer-ho, al moodle del curs ho trobareu.
- Als que han participat, a més d’animar-los a
seguir, per millorar la proposta crec que seria bo fer partícips als seus fills
de les valoracions que facin ( alguns ho han fet i aporta avantatges complementaris
).
SI BE QUANTITATIVAMENT EL RESULTAT DE L’EXPERIMENT ÉS
MILLORABLE, QUALITATIVAMENT ÉS TREMENDAMENT EFICAÇ. PER TANT MENTRE SIGUI ÚTIL
L’EXPERIÈNCIA CONTINUARÀ ...
Etiquetes de comentaris: avaluació, educació física