Tornem-hi que no ha estat res !!!
|
Ja arriben, després de les vacances. |
|
Com és costum i així ha de ser, en un format o altre (
depenent del professor: fitxa de salut,
avaluació inicial, punt de partida... ) a qualsevol inici de curs hi ha una
demanda d’informació a l’alumnat:
- Malalties o lesions que tinguin influència amb
la pràctica.
- Hàbits de pràctica
- Coneixements previs a un determinat nivell.
- I altres qüestions
Aquesta acció permet al professor fer-se una composició de
lloc tant en relació als grups com dels alumnes en particular.
I a més, aquest és el cas, permet fer una fotografia general
dels joves i adolescents d’un determinat entorn, que seran els nostres alumnes.
Alcanar, municipi del Montsià. Institut de secundària,
alumnes de diversos cursos d’entre 13 i 17 anys.
Les dades recollides després de la primera setmana de curs (
termini més que ampli ) son les següents:
- Únicament un 62 % de l’alumnat lliura la
informació, aquesta dada més enllà de la matèria concreta és un primer senyal
del grau de seguiment i compliment de les tasques que s’aniran encarregant, (
NO COMENCEM GENS BE !!! )
- D’aquests únicament hi ha un 17 % que indica, a
diversos nivells, tenir afectacions que sense impedir la pràctica esportiva la
condicionen ( caldrà tenir-ho en compte en cada cas )
- Un 44 % manifesta ser practicant d’activitats
físiques amb una mínima regularitat i freqüència ( 3 hores o més a la setmana
). La resta realitza activitats per sota d’aquest llindar o son individus
sedentaris, ( intentarem millorar-ho )·
- En darrer lloc i per mitjà d’un senzill
qüestionari s’ha detectat que un 54 % dels interpel·lats que han respost ho fan
amb coneixements adequats al seu nivell, la resta dels que han respost ho fan
amb mancances o errors ( al llarg del curs s’haurà de corregir i millorar ).
No se si les dades obtingudes son extrapolables a altres
entorns, si es pot afirmar que no s’observa variació en relació a cursos
anteriors per tant les dades marquen el perfil de l’alumnat d’EF a les darreres
èpoques.
Com son doncs, estadísticament ( que no individualment ) ?
- Hi ha una gran part de l’alumnat ( 48 % en
aquest cas ) que sistemàticament no compleix amb les tasques, especialment les
de fora de l’aula per simples que siguin ( unes preguntes personals per ajudar
al professor, en son una mostra ). Aquest fet elemental complica i molt els
següents passos.
- En base a les respostes obtingudes ( i a manca
de mitjans de comprovació ) la salut ( en el sentit de manca de problemes )
dels joves sembla correcta.
- Baixes xifres de pràctica esportiva, 44 %
d’individus per sota de nivell acceptables de pràctica és una dada a tenir en
compte en aquest entorn. Especialment preocupants son les dades de pràctica de
les noies, molt per sota d’aquest 44 %. I també ho son les conseqüències
d’aquests hàbits de pràctica ( de no pràctica ) per a la salut dels joves.
- La qüestió més relacionada amb l’EF com a
matèria: una part acceptable, encara que millorable, de la població està
informada en relació a la motricitat, l’esport i aquest àmbit en general.
|
A alguns els revisen, a altres se'ls pregunta. |
La pretensió d’aquest text a més de situar-me ( com a docent
) en situació. És a més i sobretot compartir-ho.
Ja que poden donar-se ( n’estic quasi segur ) situacions similars i en
la que he descrit hi ha implicacions d’altres estaments i persones a qui no
dubto que anirà be conèixer l’estat de les coses en el meu entorn i en aquest moment, per sense
dubte millorar-les.
AMB LES DADES A LA MA UNA MICA MÉS D'EF PODRIA SER UNA BONA MANERA DE MILLORAR LES COSES, CREC.
Etiquetes de comentaris: educació, educació física, salut