dissabte, 10 de desembre de 2016

PISA 2016 i EF.

En el seu dia vaig fer alguna referència a un informe PISA, ara que hi ha una nova edició sembla lògic fer-ne algun comentari.

A pesar de la imatge ( que resumeix els aspectes valorats ), aquesta vegada volia fer el comentari en clau d'educació física:
Com pot imaginar-se serà breu, i així estem ! En fer una senzilla cerca ( informe PISA 2016 + EF ) apareixen pocs resultats actuals i en cap d'ells hi ha referències, anàlisi o cap mena de conclusió actual. D'entre els resultats però en vull destacar dos, el primer de 2013 del que reprodueixo una petita part i el segon de 2015 del que n'adjunto l'enllaç. 

Cristina Cadenas i Francisco Javier Huertas a: Informe PISA en España, un analisis al detalle. Diuen entre altres coses com a discusió / conclusió: 
 " Por otro, es cuestionable la jerarquización de materias que establece el informe PISA.
Analiza en profundidad tres disciplinas muy importantes pero deja de lado distintos
elementos igual o más importantes para el correcto desarrollo y la formación
integral de los alumnos, como podría ser la creatividad o la educación en actitudes y valores. 
 Si lo que se busca es conocer si el sistema educativo (cuyo objetivo prioritario es la formación de personas que se integren en la sociedad y que realicen correctamente todas sus funciones en
la misma) está preparado o es mejorable en los distintos países, sería importante ampliar el
análisis realizado. Bien es cierto que es difícil realizar este tipo de análisis y categorizar en distintos niveles conceptos como creatividad y educación en valores ya que en esencia presentan aspectos por los que podría ser contraproducente jerarquizarlos (Azzam, 2009)."

 Enllaç d'una publicació relacionada de l'any 2015:

PISA i EF.

I ESTO ES TOTOTODO AMIGOS !!! O EL MEU BUSCADOR ÉS UNA CAFETERA O REALMENT NO HI HA MÉS.      BE, SI. ALGUNA COSA MÉS HE TROBAT:

En EF ni tant sols ho sabem, ni els importa, sembla !