Dia mundial de l'AF, cal ?

Em motiva especialment a escriure el seguit de missatges de vàries instàncies que m'arriben per celebrar el dia mundial de l'activitat física (DMAF) el proper 6 d'abril.


Tot i que subscric el missatge i el fons de la qüestió, la celebració del dia de ... no em sembla la millor eina per canviar l'estat de les coses. I tot seguit n'exposo algunes mostres:

 

Prenent com a referència el mes d'abril, com es pot comprovar hi ha dies internacionals o mundials per a tots els gustos. 
Cal un dia internacional del petó ? O un dia per a la diversió en el treball ? Un dia internacional millora la situació del treball a la mineria, dels malalts de Parkinson o del poble gitano ? Per anomenar-ne alguns.

Pot ser m'influeix el fet que no soc molt de celebracions, sants i aniversaris els celebro amb discreció i sense estridències. 
Més enllà de bufar les espelmes es tracta de viure el fet ( que sigui ) a diari i no el dia que toca, per al meu entendre: hipocresia i/o conveni social o mala consciència col·lectiva.

Com que soc en la mateixa mesura sensible a la necessitat de practicar activitat física que al patiment dels malalts de Parkinson i les seves famílies o a la estigmatització del poble gitano. No faré cap acte, manifestació o activitat especial el dia 6 d'abril. Millor dit el 6 d'abril serà un dia més en el foment, pràctica i difusió dels valors de l'activitat física, que és la parcel·la en la que puc i he d'influir en la meva tasca de docent d'EF.

Us adjunto el manifest de la jornada, que per cert signaria al 100 %. Això si, els 365 dies de l'any inclòs el 6 d'abril i especialment els 200 i poc que dura el curs escolar:
Per la escassa consideració que tenen els responsables educatius, esportius i de la sanitat, que si celebraran el 6 d'abril el DMAC. Gràcies a ells l'EF no te el temps ni l'importància per contribuir una mica més, del que ho fa, a allò que proposa el manifest. 

Manifest DMAF 2016

UNA FLOR NO FA ESTIU, EM SEMBLA UNA DITA POPULAR QUE RESUMEIX L'ESPERIT DE L'ENTRADA, A PESAR D'AIXÒ SI SERVEIX PER DIFONDRE LA IDEA BENVINGUDA DIADA.

Etiquetes de comentaris: , ,