dijous, 14 de gener de 2016

Transversalitat, interdisciplinarietat ...



L’exemple més recurrent, en aquest sentit,  més escoltat en anys d’experiència és la coneguda frase referida als ensenyants, sigui quin sigui el nivell i l’especialitat, que diu: “ tots som professors de llengua”.
De fa uns anys i en al marc d’un pla d’impuls de la lectura, al meu centre totes les matèries i l’EF no n’és l’excepció realitzem una activitat de lectura i comprensió lectora. Com a afegito procuro aprofitar-la  relacionant la temàtica dels textos amb algun aspecte del currículum ( cas del curs actual) o amb l’època del curs ( en anys anteriors).
Aquests són els textos  i  les activitats d’enguany:
https://app.box.com/s/9rwl6pziidtm3km28m74n9pge9bqfqgy

En la mateixa línia m’he adherit a la proposta que fa el departament de llengües del centre que consisteix en proposar un llibre de lectura relacionat amb matèries diferents a les estrictament lingüístiques, en el meu cas l’EF. En pro de la transversalitat he proposat a l’alumnat de 3r d’ESO la lectura de Correr, biografia d’ Emil Zátopek de Jean Echenoz. ( de passada aprofito per recomanar-lo a tothom ).



Més enllà de compartir experiències i fer recomanacions el que em motiva a escriure aquestes línies és fer una reivindicació més enllà de la coneguda frase. Per què no tots en determinat moment no som professors d’EF  ? O si més no ens ocupem de la salut postural dels nostres alumnes.
Si necessiteu raons per fer-ho us adjunto l’enllaç d’una antiga entrada que us pot servir de motivació.


SI CREIEM EN LA TRANSVERSALITAT I LA INTERDISCIPLINARIETAT QUE SIGUI PER A TOT, O NO ?