dissabte, 23 de gener de 2016

3ª trobada pedagògica. Amposta 2016

El primer que em ve de gust fer és agrair la invitació a participar aquesta jornada, tot i que podria semblar fora de context crec que ha encaixat be l'explicació.

En segon lloc corroborar que compartir sempre és útil ( per mi ho ha estat ). Gràcies.
En tercer lloc publicar allò exposat i fins i tot alguna cosa més, que per raons de temps era impossible d'explicar.




I ja per últim fer una reflexió a posteriori de la jornada i de la meva explicació: agraeixo sincerament els elogis a l'exposició i a la tasca que suposa el taller. Però ( és una interpretació ) el taller sobretot, no és una tasca altruista i de voluntariat, que calgui agrair. És una manera de fer inclusió potser original ? És un programa de centre i una acció regulada i prescrita. 

Per tal de que s'entengui aquesta reflexió, he fet una ràpida recerca al PEC de l'Institut "Sòl-de-Riu" que ho deixa més que clar en diversos apartats:

     2.1. Principis rectors
f) La inclusió escolar i la cohesió social.
     2.2. Caràcter propi.
(...) vol definir-se específicament com:
Un institut inclusiu i acollidor, on es tracta a tothom en funció de les seves diferències i per això es proposa organitzar els suports per atendre la diversitat de forma segura, acollidora, col·laboradora i motivadora. Fomentant la participació i valorant d’enriquiment del grup i de cadascun dels seus membres. Es pretén, doncs, desenvolupar valors inclusius, compartits per tota la comunitat educativa com a fonament primordial per què tot l’alumnat assoleixi els majors nivells de competència.
     7.1.  Principis d’inclusió
Els principis rectors generals que orientaran els processos d’inclusió seran els propis del sistema d’educació de Catalunya i es poden resumir en dos punts bàsics:
·         Equitat: garantir la igualtat d’oportunitats educatives de l’alumnat independentment del seu   estat personal, familiar, social i econòmic, proporcionant mesures compensatòries sempre que siga possible per part del centre. (…)
 
      EN DEFINITIVA QUE NO ÉS OPCIONAL, QUE S'HA DE FER ( no deu haver-hi una gran variació entre els diversos PEC de centre en aquest aspecte ) EL VALOR NO ESTÀ EN FER AQUESTA TASCA, SINÓ EN COM ES FA.
     Finalment i amb aquesta premissa, si us ha agradat la fórmula del taller, si creieu en el paper que pot tenir l'EF / l'activitat física en matèria d'inclusió. Em sembla adequat proposar la lectura d'una antiga entrada que complementa molt be tot el que fins ara s'ha dit.


      GRÀCIES DE NOU I FINS A LA PROPERA OCASIÓ.