Ja se que no és gens habitual
publicar la resposta d’un alumne a un examen ( o exercici) més enllà de la
broma o l’acudit.
Crec necessària una
justificació ja que aquest cas és totalment diferent. De la mateixa manera que
a vegades ( més de les que la gent creu ) l’actitud de l’alumnat, el seu
progrés o la seva dedicació, aquesta resposta és la demostració de que de tant en tant la tasca docent obté els seus fruits.
Llàstima que el focus
està a l’altra banda o fins i tot sovint és fomenta la feina mal feta o
directament la nul·la dedicació.
El marc de la resposta és el
següent:
Estudiants de 1r de
batxillerat, 3r bloc de la matèria: L’activitat física i l’esport, tema: la
història de les activitats físiques, encàrrec d’un qüestionari a respondre
amb material de consulta i amb preguntes com:
- Explica i comenta les
aportacions més significatives del mon grec al fenomen esportiu de segle XXI.
- Explica i comenta el fenomen
de les escoles i sistemes d’EF del segle XIX i la seva influència en
l’actualitat.
S’inclou la següent pregunta:
- Exposa i comenta els
paral·lelismes que trobis entre la història de les activitats físiques i les
activitats físiques al llarg de la vida d’una persona.
A la que un alumne respon:
Em sembla que la resposta no
deixa dubtes: ni en relació a la conveniència de la pregunta ( difícil, és
cert) en relació al tema, ni en el que representa l’EF al currículum i l’objectiu que compleix ( al batxillerat en
aquest cas), ni per descomptat en relació a la competència de l’alumne.
DESPRÉS DE TANTA BROMA AMB
RESPOSTES ESTÚPIDES ( a molts mitjans) AQUESTA PENSO QUE FEIA FALTA. I ENS AJUDA A
DOCENTS I ALUMNES A MILLORAR, JO L'HE VISCUT COM UN ESTÍMUL.
Etiquetes de comentaris: avaluació, educació física