ENQUESTA: L’EDUCACIÓ FÍSICA.

Potser perquè estan de moda, potser perquè preguntar costa poc o pot ser per motius més profunds, m’he decidit a preguntar als meus alumnes ( i a mi mateix) sobre la classe d’EF. No sobre els resultats pràctics o acadèmics sinó sobre l’educació física en sentit més profund ( els aspectes que internament l’afecten).

Tot ve del coneixement que vaig tenir fa temps de la ma de Patricia Ramirez del terme fluir / flow. I de la trascendència que te amb el gaudi i l’aprofitament de determinades activitats, l’EF en pot ser una.
Imatge que va fer popular a Patricia Ramirez.

En el seu dia vaig fer averiguacions i després d’una modesta recerca vaig topar amb uns qüestionaris que directa o indirectament hi feien referència. 

Vaig unificar-los i vaig fer una primera aplicació amb alumnes de 3r i 4rt d’ESO per mesurar la seva percepció i en conseqüència les possibilitats d’èxit en relació als objectius de la matèria. Ara en canvi m’he decidit per alumnes de batxillerat més madurs i ja avançat el curs amb més arguments per analitzar els aspectes sobre els que se’ls pregunta. 
I que més que per mesurar les possibilitats d’èxit ( hi pot influir) poden servir per comparar: el que pretén el professor amb el que perceb l’alumnat.

Més enllà del significat de les respostes (p.d), que sens dubte el tenen, ha estat una experiència enriquidora, tant la preparació com el moment del buidatge i la interpretació de les respostes.
Adjunto l’enquesta, el buidatge i algunes interpretacions per si són útils. No afegeixo res més, ja que les dades parlen prou per si mateixes.


Etiquetes de comentaris: ,