L'esport en %.

No fa molt de temps em va arribar, per via d'una companya, aquest vídeo del CSD. Atractiu (ben fet), interessant i el que més important amb missatge.
L'esport en 100 paraules.

Vaig decidir utilitzar-lo ( i ho seguiré fent) com a eina de reflexió en relació a algunes pràctiques en particular ( realitzades a classe d'EF a l'ESO) i de l'esport en general en un sentit més profund  ( al batxillerat) analitzant les diverses orientacions que pot tenir. Ha estat, i encara és una feina que alguns alumnes ( voluntàriament ) m'han ajudat a fer, i que més enllà del valor estètic i promocional ( del que també se'n pot parlar) que sens dubte te. Permet fer algunes valoracions: 
1. Tot i que no tot és positiu, s'han obviat d'entre les 100 paraules aquelles que podriem anomenar la part fosca de l'esport. La qual cosa tenint en compte el suposat objectiu del vídeo, em sembla un encert. No veig utilitat en incidir en aquests aspectes en un mitjà com aquest.
2. Hi ha missatge, en positiu, be ! Però, quin és el missatge ?
3. Aquest vídeo és un reflex dels percentatges d'un esport, però no del que la població viu i practica. Pot ser són els del que la gent veu.
No em puc estar de comentar (en relació a aquest darrer apartat), encara que sigui secundari, o no ? El fet que revisant el vídeo hi apareixen més de 60 vegades símbols nacionals ( nom, escut o bandera). Cal ? És imprescindible per transmetre el missatge esportiu o hi ha més ?  .



Etiquetes de comentaris: , , ,